Henna-Maria

Jumppajumppajumppa

25.08.2016

Olen taas hankkinut salikortin. Tavoitteena on rantakuntoon 2018. Sekä kohottaa yleiskuntoa ja kasvattaa lihaksia, että jaksaa töissä ja arjessa. Avanteen kanssa salilla käynti aiheuttaa pientä päänvaivaa minulle. Pitää painottaa, että nämä ovat vain minun omat henkilökohtaiset päänvaivat, ei kaikilla avannelaisilla ole samoja.

Ensimmäinen päänvaiva on salihousut. Mistään ei löydy kunnollisia tarpeeksi korkeavyötäröisiä housuja, joita voisi huoletta pitää jumpalla tai salilla. Kaupassa hyvältä näyttäneet ja toimivilta vaikuttavat housut eivät jumpan meiningeissä enää olekaan hyvät. Ne valuvat ja painavat pussia ikävästi ihoa vasten tai jotain muuta vastaavaa.

Toisena päänvaivana on itse avannepussi, koko ajan pieni pelko takaraivossa, että se falskaa ja alkaa vuotaa ohi. Eräänkin kerran, kun olin jumpalla ja alkoi haisemaan kakka, ajattelin heti ensimmäisenä, olenko se minä, onko pussi pettänyt. Sillä kertaa ei ollut, se oli joku muu jumppaaja.

Kolmas, ja ehkä suurin päänvaivan aiheuttaja, on jokaisessa jumpassa olevat vatsalihasliikkeet. Näillä olemattomilla vatsalihaksilla niitä tehdessä, mietin vaan koko ajan, että mitä jos suolenpätkä menee jotenkin mutkalle enkä tunne mitään. Sitten jumpan vetäjä katsoo minuun ja huomaa, etten tee kyseistä liikettä. Hän varmasti ajattelee, että onpa tuo laiska. Vatsalihasliikkeissä muutenkin aina tuntuu siltä kuin olisi selälleen joutunut koppakuoriainen, joka heiluttaa jalkojaan ilmassa ja yrittää päästä kääntymään.

Katsotaan nyt, miten kauan tätä kuntosali-innostusta riittää. Voi olla, että rantakuntoon 2018 jää haaveeksi.